Investovať peniaze do PPC?
Dnešní mladí ľudia si život bez internetu už hádam ani nevedia predstaviť. Súčasnosť dnes ponúka veľa možností a internet je dostupný už asi pre všetkých. No boli časy, keď jedine sieťové prvky našej doby boli maximálne pevná linka a natiahnuté kelímky od jogurtu na šnúrke. Nebol internet ani wifi a všetko sme museli chodiť nakupovať a vybavovať osobne. Obchody boli otvorené približne do 18.00 hodiny a často krát sa na nákupy vyčleňovali iba víkendy. Jedinú reklamu, ktorú sme poznali boli Zlaté stránky a vytlačené letáky v schránke. O PPC reklame sme v tej dobe ani len netušili. No doba pokročila a v postate každý podnikateľ má dnes lepšie možnosti, ako spropagovať svoj biznis. Tu sa nám ponúka otázka či robiť PPC reklamu alebo ostať verný klasickej offlinovej stratégii.
Dôležité je si v prvom kroku uvedomiť na koho je váš biznis zameraný a hlavne na akú cieľovú skupinu. Ak je vaša služba primárne určená pre starších ľudí asi sa vám úplne PPC reklama neoplatí. Ak však budete svojim sortimentom alebo službami mieriť aj na mladšiu generáciu práve platená reklama a sociálne siete vám budú veľmi nápomocné. Ako začiatočníkovi bude pre vás určite lepšie vyhľadať firmu/agentúru, ktorá vám so všetkým pomôže. Všetko záleží od toho koľko času máte na svoj biznis a či ho robíte sám alebo máte niekoho kto vás dokáže od časti povinností odbremeniť. Na internete sú rôzne dostupné kurzy, „ako sa naučiť“ spravovať platené kampane či už cez Google Ads alebo kampane na sociálnych sieťach. Samozrejme informovanosť ohľadne marketingu je pre vás super príležitosť, ale tiež musíte rátať s tým, že naučiť sa spravovať platenú reklamu nie je úplne jednoduchá záležitosť. Vyžaduje to veľa informácií a hlavne veľa času. Veľa začínajúcich podnikateľov sa domnieva, že si otvoria Google Ads a nejako to tam naklikajú. Žiaľ, platená reklama, ako aj všetko na internete je veľmi krehká takže si musíte uvedomiť, že pracujete so živým organizmom a o kampane sa treba starať. A to nie, že si kampane pozriete raz za mesiac, dokonca nestačí ani raz za týždeň. Ak už ste sa do toho pustili musíte sa im venovať denne. Musíte skúšať, čo na ľudí funguje. Konkurencia na internete je veľmi vysoká. Môžete mať rovnaký produkt no nemusí vám „fungovať“ ako vašej konkurencii. Odporúčame sa, preto zveriť ľudom, ktorí sa naplno venujú PPC reklame. Na prvý pohľad sa vám môže zdať, že agentúry majú vysoké nároky a odporúčajú vám veci, s ktorými nesúhlasíte, ale verte, že oni na týchto postoch pracujú niekoľko rokov a majú oveľa viac skúseností, ako vy. Je to vzájomná dôvera medzi klientom a agentúrou. Ak ste sa aj dopočuli, že platená reklama vám zvýši tržby cez noc, musíme vás sklamať, lebo, aj napriek tomu, že platená reklama je veľmi efektívna všetko má svoj čas a postupnosť.
Nech sa rozhodnete akokoľvek, myslite na to, že nič sa neudeje mávnutím čarovného prútika a chce to veľa trpezlivosti najme ak práve začínate.