Aj introverti môžu vynikať v biznise
Skvelým obchodníkom nemusí byť len extrovert, aj keď je to všeobecná dogma. Paradoxom býva, že práve introverti majú veľa predpokladov, vďaka ktorým sa stávajú výbornými obchodníkmi. Introverti sú typickí tým, že o všetkom veľa premýšľajú. Snažia sa prísť na potreby svojich klientov, hľadajú ich motiváciu k nákupu, bývajú precízne pripravení. Nedôverujú poverám, ani nečítajú mesačný horoskop. Myslia vždy dopredu a aj pri obyčajnom výlete do Tatier sa im okamžite v mysli vybaví slovné spojenie: ubytovanie Poprad. V nasledujúcom článku si opíšeme 5 tipov, ktorými sa môžete inšpirovať, ak ste introvert a zároveň túžite po tom, stať sa dobrým obchodníkom.
Dajte si domácu úlohu
Môže to znieť, akokeby sme vám radili vrátiť sa do školy. Avšak ak sa introverti majú možnosť pripraviť dopredu, potom všetko dôkladne premyslia (rovnako, ako už spomínané ubytovanie v Poprade).
Buďte neoblomní, no milí
Stále je ešte u nás v mysliach zakódované, že u obchodného rokovania musí byť víťaz a porazený. Pritom najlepší variant je win-win situácia. Aby ste tohto dosiahli, je dôležité si uvedomiť, že slušnosťou nikdy nič nepokazíte.
Buďte kráľom ticha
Možno znie rada: buďte pri obchodnom rokovaní kráľom ticha hlúpo, ale niekedy je menej viac a platí to aj pri obchode.
Pokiaľ pri obchodnom rokovaní alebo stretnutí nastane chvíľka ticha, ostatní obchodníci sa snažia ju vyplniť slovami, len aby na obchodného partnera stále hrnuli nejaké informácie. Využite toto ticho a premýšľajte o odpovedi. Vďaka správne využitej pauze budete pôsobiť silne a sebavedome.
Stanovte si hranice
Ľudia introvertne zameraní si dokážu v hlave predstaviť stovky variantov, ako môže určitá situácia dopadnúť. Nejeden človek by ich mohol považovať za dobrých veštcov, ktorí na počkanie každému dokážu pripraviť mesačný horoskop. Vymýšľajú krízové scenáre len preto, aby si dopredu rozmysleli, ako budú reagovať a neboli zaskočení ak sa niečo nebude vyvíjať podľa plánu.
Vystupujte sebaisto
Vymysleli ste si scenár, ako bude obchodné rokovania prebiehať, ale zrazu sedíte s obchodným partnerom a všetko je inak? Nenechajte sa rozhodiť a vystupujte sebavedome. Aj váš slovník môže ovplyvniť to, ako vás druhí vnímajú.
Rada na záver: Vynechajte vety začínajúce na: „Prišlo mi …“, „Mám pocit …“ alebo „Myslel som …“.